Wachten op Godot

31 december 2013 - Franz Josef, Nieuw-Zeeland

Vandaag was de planning om met de helikopter een rondje rond Mount Cook te maken en te landen boven op de Franz Josef Gletsjer. De boeking was voor half negen, maar helaas er was te veel bewolking in de bergen. Dus nieuwe boeking voor half twee. Ook op dat tijdstip nog geen vlucht, dus verzet naar half vijf: nog niet. Laatste poging om half zes. Er was wel een 20 minuten vlucht beschikbaar. Maar die had meer overeenkomsten met een lift omhoog en omlaag, dus uiteindelijk die mogelijkheid maar niet gedaan. (Voor diegenen die het toneelstuk niet kennen waarnaar de titel verwijst: Godot komt niet!)

Gisteren (30/12) hebben we wel een wandeling naar de voet van de Franz Josef Gletsjer gemaakt (nadat het eindelijk was opgehouden met regenen); Hieronder de obligate fotoserie:

Regenwoud onder aan de GletsjerFranz Josef GletsjerWatervalGletsjerdalHelemaal niet druk..EindmoreneFranz Josef GletsjerFranz Josef Gletsjer

Zoals jullie op de drie na laatste foto kunnen zien is het hier ontzettend druk. Zo druk hebben we het nog niet meegemaakt in Nieuw Zeeland. Dat komt waarschijnlijk doordat hier heel veel busreizen stoppen. Het dorpje bestaat uit ongeveer 15 winkels, 30 hotels/motels en 12 huizen. Hierdoor lijkt het heel erg op een wintersportplaats, waar je geen wintersport kan bedrijven. Ons te druk en te rommelig.

We realiseerden ons zojuist pas dat het vandaag 31 december is. Zoals de kerst bijna volledig onopgemerkt aan ons voorbij is gegaan, zal dat ook wel met oudejaarsavond gebeuren. Ik betwijfel of we om 12 uur nog wakker zijn. Aan de ene kant heb je het gevoel dat je iets mist, maar aan de andere kant heeft het ook wel iets ontspannends. Als ik dit schrijf zitten wij nog maar 5 en een half uur van 2014 af en jullie moeten bijna nog een hele dag. Het is bijna tijdreizen. Wij zitten straks in 2014 en jullie nog in 2013...

Prettige jaarwisseling

P.S. Nog niet één rotje gehoord hier ;-)

1. Ed Coenen:
    31 december 2013
    Het is elke dag opnieuw genieten van jullie dag verslag. Vanuit Antwerpen : Happy Newyear
    Ed
  2. Koos Smit:
    31 december 2013
    Fijn jullie te kunnen volgen vanuit mijn luie stoel perfect. Voorstak straks een fijne jaarwisseling, en de beste wensen voor 2014. Gr. Koos.
  3. Ronnie en de rest v.d. Familie:
    Frank, Aly,

Beste wensen voor 2014
  4. Miji li:
    31 december 2013
    Een fijne jaarwisseling(slapend?) en een gezond 2014.