Vandaag geen plaatjes (geen zin in uploaden)

30 december 2013 - Franz Josef, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Vandaag even een kort verslagje (zonder foto's). Gisteren (voor jullie vandaag), vertrokken naar Franz Josef, aan de voet van Mount Cook.

De dag ervoor begon het 's avonds te regenen, maar dat was in de ochtend weer voorbij. Bij het vertrek was het weer mooi weer met ruim 25 graden. Er wordt al twee weken lang regen voorspeld, tot nu toe klopte daar niks van. Helaas heeft het weerbericht ons eindelijk ingehaald. Aangekomen in Franz Josef was het gaan regenen. Dat is het nadeel als je aan de voet van een hoge berg zit.

In de motelkamer zien we aan de ene kant, richting oceaan de blauwe lucht (op enige afstand), terwijl we aan de andere kant (Mount Cook) bewolking en regen hebben. De temperatuur is overdag nog steeds rond de 20 graden.

We zitten hier 2 dagen, dus we hopen, tegen beter weten in, op wat zon. Vandaag gaan we met de auto naar de voet van de Franz Josef gletscher, om daar wat wandelingetjes te doen. Voor morgen is de verwachting marginaal beter, dus dan gaan we kijken of het zinvol is om  een rondvlucht boven de gletscher te doen.

Niet alleen het kerstgevoel is aan ons voorbijgegaan, ook de oud- en nieuw sfeer wil maar niet loskomen. Het grote voordeel is dat ze hier niet aan vuurwerk doen.

Vanavond (voor jullie morgenochtend) weer meer, met weer wat foto's.

Alvast welterusten!