Apres Nous Le Déluge

1 januari 2014 - Makarora, Nieuw-Zeeland

Allereerst iedereen een Gelukkig Nieuwjaar. Jullie waren natuurlijk wel 12 uur te laat, maar het zei jullie vergeven. Wij hebben nu een jaar dat 12 uur langer duurt, alhoewel vorig jaar natuurlijk 12 uur korter was. Dus uiteindelijk schieten we er niets mee op.

Vandaag valt in drie zes woorden te omschrijven: regen, regen en nog eens regen, bovendien is vannacht de temperatuur ook nog eens helemaal onderuit gegaan, het is de hele dag niet warmer geweest dan 11 graden. Het zijn gewoon Nederlandse toestanden hier.

Regenen regen.....regen...Zo sta je droogTasman Zee: de laatste keerWaterval (in de regen)

Vanochtend vroeg weer vertrokken (we waren inderdaad om 11 uur in slaap gevallen), in de stromende regen naar Makarora, door de “Haast-pas”. Nou als je haast hebt, moet je deze pas zeker niet nemen (ik weet dat de woordspeling erg makkelijk en nogal flauw is, maar ik zat me er de hele vakantie al op te verheugen). De weg is marginaal breder dan de auto, en er zit, zoals gewoonlijk, bijna geen recht stuk in. Dan heb ik het nog niet eens over de talloze “One Lane Bridges”. Het concept van een brug met twee rijbanen is klaarblijkelijk nog niet doorgedrongen tot Nieuw Zeeland.

De weg schijnt erg mooi te zijn, maar we hebben er vanwege het slechte weer niets van gezien. Ook de “Fox Glacier” hebben we overgeslagen vanwege het weer, evenals de meeste bezienswaardigheden onderweg, Een wandeling van 1,5 uur in de stromende regen zagen wij niet helemaal zitten.

Om ongeveer 3 uur aangekomen in Makarora. We schijnen hier een Chalet gehuurd te hebben. Het goede nieuws is dat ze stroom hebben, en dat is het dan. Geen radio, geen TV en geen internet; althans niet in het Chalet. Onderaan de weg er naar toe is een café, annex restaurant, annex supermarkt, annex “Visitor Centre”. Daar hebben ze dus wel bovenstaande, maar nergens hebben we GSM bereik. We hebben dus 100 MB internet aangeschaft. Ik tik dit stukje boven in het chalet, loop naar beneden en upload het geheel inclusief de foto’s, ter lering ende vermaak van onze lezertjes.

Ons Chaletje

Het vermoeden is erg sterk dat ook onze trip van morgen niet door gaat (20 minuten helikopter, 3 uur wandelen, en weer terug met de “Jetboat”. Aangezien het morgen nog harder schijnt te gaan regenen dan vandaag. Dat moet dus wel de proporties van een zondvloed aan gaan nemen (waarbij ik weer heel slim naar de titel verwijs). Voor de niet Francofielen verwijs ik graag naar het woordenboek, of Internet. Overigens heb ik voor de titel vrijwel mijn volledige kennis van de Franse taal nodig gehad, dus schaam je vooral niet…..

Hou het droog!

1. Bea Deelen:
    1 januari 2014
    Goedemorgen reizigers, ook voor jullie een mooi 2014 toegewenst. Jammer van het slechte weer in jullie vakantieland, maar voor ons thuisblijvers zijn de foto's er niet minder mooi om. Genieten dus, dan doen wij het ook ;-)
  2. Jan:
    1 januari 2014
    Ook mijn beste wensen voor 2014, te beginnen met een voorspoedige voortzetting van jullie wonderschone reis!
  3. Mémé:
    2 januari 2014
    Hoi Frank en Aly,

Ook een fantastisch en vooral gezond 2014 gewenst!
    Super leuk om jullie blog te volgen. Ik kijk al uit naar morgen!

Groetjes,
    Frank, Mémé en Man Yien
  4. Astrid:
    2 januari 2014
    Ook de beste wensen voor jullie!
    Het is elke keer weer leuk om jullie reisverslagen te lezen en van jullie mooie foto's te genieten.
    Groetjes vanuit Heikant.
    Jan, Astrid en Demi
  5. Miji li:
    Gelukkig Nieuwjaar.
    Wij hebben hier prachtig weer, zon, blauwe lucht,
    ong.18 graden.
    groet uit Portugal.
  6. Ineke Overdulve:
    3 januari 2014
    Lieve Aly & Frank, allereerst wens ik jullie alle geluk en een goede gezondheid voor 2014. Dank je wel voor alle indrukwekkende verslagen en foto's. Jammer van het weer, hopelijk herstelt dit snel! Ondanks dat, geniet van jullie prachtige reis! Liefs van Ineke
  7. Cindy:
    3 januari 2014
    Voor jullie ook een gezond en gelukkig 2014 gewenst.
    Geniet nog van alles wat op jullie pad komt.
    Groeten Henny,Cindy,Eva en Fleur
  8. Nic:
    7 januari 2014
    7 dagen te laat maar vanuit steen de beste wensen en ik geniet ook van jullie verslagen!
    hopelijk verder iets minder regen!