Japanse Folders

18 september 2016 - Tokyo, Japan

Vandaag om 05:30 opgestaan, het vliegtuig vertrok om 10:55 maar het vliegveld ligt nogal ver van de stad af. Oorspronkelijk zouden we een taxi nemen. Gisteren had Aly de taxi had besteld, vlak daarna werd ik op de kamer opgebeld door de receptie dat er ook een shuttlebus bleek te zijn. De taxi kost ca. 13.000 Yen en de bus 900 Yen p.p., dus dat was geen moeilijke keus. Het nadeel van een hotel waar bijna geen buitenlanders komen (het heet Best Western, maar ze bedoelen Best Eastern) is, dat zo goed als alles in het Japans is. Dus ook de folders over de bus waren in het Japans, en hadden we dus nooit gezien.

Je kon ontbijten vanaf 7 uur, dus stonden wij exact om 7 uur bij het restaurant. Tot onze verbazing zat de zaal helemaal vol met Japanners, blijkbaar hadden we hier ook iets gemist. Uitgecheckt, en in de stromende regen de straat overgestoken, waar de bus inderdaad op tijd verscheen. De rit duurde een klein uurtje, dus we waren ruim op tijd op het vliegveld. De vlucht vertrok op tijd en om kwart voor één geland op Tokyo Haneda. Morgen vertrekken we vanaf Narita, dus hebben we het Hilton bij Narita geboekt. De onvolprezen "Friendly Limousine Bus" was bereid om voor 3100 Yen p.p. ons naar Narita te rijden. Deze rit duurde ruim 1,5 uur. Door een klein misverstandje, werden we bij de verkeerde terminal afgezet (er blijken hier 2 internationale terminals te zijn!). Gelukkig reed er een gratis shuttlebus tussen de terminals, zodat we toch nog bij Terminal 1 terecht kwamen.

Eerst de mobiele "Ninja Wifi" router ingeleverd. Prachtig apparaat: de hele vakantie onbeperkt snel internet op al onze apparaten, voor een paar euro per dag! Ook in hotels waar alleen Japanse tv was, bleek het apparaat (in combinatie met ons Netflix abonnement) uitstekend te functioneren.

Daarna op zoek gegaan naar de bus voor het hotel. Die bleek dus net weg te zijn. Na een half uurtje wachten kwam de volgende, dus rond kwart over vier waren we eindelijk op onze kamer.

Morgenochtend vertrekken we om 10:30 met de KL862 naar Amsterdam, waar we, na een kleine 12 uur vliegen rond 15:10 's middags aankomen Dan nog een stukje met de auto naar Heikant, en hopen dat we niet teveel in de spits terecht komen.

Groetjes!