Ruitenwisser of richtingaanwijzer?

17 december 2013 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal, vandaag een niet zo lang verhaal want het was een vermoeiende dag.

Afgelopen nacht hebben we toch nog wat kunnen slapen. We werden wel om 2 uur spontaan wakker. Na een uurtje toch weer in slaap gevallen, en om 6 uur weer wakker.

's Ochtends de auto opgehaald. Een redelijk slagschip. Op een tweebaansweg heb je ongeveer 15 cm over aan beide zijkanten. Het links rijden ging redelijk goed. De twee lastigste dingen zijn:

1. Instappen aan de goede kant van de auto
  2. Richtingaanwijzer en ruitenwisser zitten omgekeerd

De auto

Zeker in het begin een aantal keren de ruitenwisser gebruikt om aan te geven dat ik afsloeg. Dat schijnen ze hier niet te begrijpen.

Vervolgens doorgereden naar de "Hobbiton Movie Set", waar de drie Lord of the Ring films onder andere zijn opgenomen, evenals de nieuwe Hobbit films

Ingang Hobbiton Movie Set.

Zeker de moeite waard. we hebben de privé tour genomen. Is wel duurder, maar je hebt niet constant 40 Japanners om je heen (en op de foto's en video).

Hieronder vind je wat foto's om een impressie te geven. Als we wat meer tijd hebben probeer ik even een korte video te monteren, maar daar zijn we vandaag nog wat te moe voor.

Hobbit huisjes

Hobbit huisje

Zijn wij nou zo groot, of....

Landschap

Voor het huis van Bilbo Baggings

Morgen met de helikopter naar een werkende vulkaankrater.

1. Kees:
    17 december 2013
    Voel je je zelf dan een giant of een dwarf? Als je voor zo een hobbit woning staat.gr Kees
  2. Frank:
    17 december 2013
    Dat hangt helemaal af van welke van de maten je gebruikt. Er zijn namelijk grote huisjes, voor opnamen met Hobbits, en kleine, voor de opnamen met Gandalf. Ik laat aan je eigen beleefdheid over, om te bepalen welke dit is ;-)
  3. Nic:
    17 december 2013
    in a hole in the ground there lived a hobbit.....toch?