De ronde van Hawai'i

17 februari 2015 - Kona, The Big Island, Hawaii, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Gisteren hebben we met de helikopter een 2 uur durend rondje rond het eiland gemaakt. Allereerst naar het Noorden gevlogen, waarbij we een goed uitzicht op Maui hadden (het buureiland in het Noorden).Maui

Vervolgens naar de NO zijde, waar een aantal enorme hoge watervallen te vinden zijn.Waterval

HiloDaarna naar het Zuiden gevlogen via Hilo. Hiervandaan vliegen we a.s. vrijdag weer naar huis.

Aly met Lei (bloemenkrans)

Bomen in LavastroomVerder gevlogen langs de oostkust naar het Zuiden, waar de enige actieve lavastroom van dit moment is te vinden.

KraterVervolgens verder naar de bron van deze lavastroom

Zelfde krater als zondag (Mauna Loa), maar dan van boven.Om de hoofdkrater te zien moesten we naar 2500 m hoogte te klimmen, vanwege de veiligheid.

LavaToen naar de zuidkust, waar het meest zuidelijke punt van de Verenigde Staten ligt.

South Point (Ka Lae)

Zonsondergang vanuit de helikopterNog even de zonsondergang meegepakt boven zee, ten westen van Kona, en daarna weer geland op Kona International Airport.

Na de vlucht

Vandaag (dinsdag) hebben we de ochtend doorgebracht aan het zwembad. Na de middag zijn we een stukje naar het Zuiden gereden om op zoek te gaan naar het "Captain James Cook Monument". Dat staat op de plek waar James Cook in 1779 is gedood door de oorspronkelijke bewoners van Hawai'i. Het monument vinden lukte wel, maar het blijkt niet bereikbaar via de weg. We moesten dus genoegen nemen met een foto met de zoom op maximaal. Jammer.Captain Cook Monument

1. Astrid:
    18 februari 2015
    Wat een prachtige foto's en leuke verhalen! Genieten jullie nog maar lekker van het heerlijke klimaat. Het weer in Nederland is ook super (koud en zonnig), dus de overgang zal voor jullie hopelijk meevallen. Enjoy your trip!