Na regen....

26 december 2013 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Somber weerToen we vanochtend om 6 uur wakker werden goot het van de regen. Het plan om het Abel Tasman park in te gaan leek letterlijk in het water te vallen. Aangezien er geen auto's in het park mogen komen, is de enige manier om er heen te gaan met de boot.​ Maar die moesten we om half acht boeken.

Aangezien er wat beweging in het weer kwam, toch maar de gok genomen. Een goede beslissing bleek achteraf, want toen we in Kaiteriteri aankwamen, de plaats waar de boot vertrekt, begon de zon alweer uitbundig te schijnen.

Vanzelfsprekend kwamen we de Finnen weer tegen, die hadden een boot geboekt bij een ander bedrijf. We hebben het nog even gehad over waar ze morgen heen gaan, en ja hoor dezelfde plaats als wij!

WatertaxiMet de boot zijn we het hele park langs gevaren, en dat leverde wat mooie plaatjes op:

Gespleten rotsZandstrandWeer mooi weerZeehond

Daarna aan land gegaan in Torrence Bay voor een wandeling van 7,5 km door een regenwoud naar Medlands Bay. Het werd een prachtige wandeling, hieronder weer wat foto's:

RegenwoudMeer regenwoudDoorkijkjeSchaduw van varenRegenwoud

Tweede kerstdag 2013!!Na een kleine twee uur aangekomen op het strand, waar we een klein uurtje bijzonder aangenaam op de boot hebben gewacht. Om vijf uur, moe maar voldaan weer in de lodge aangekomen.

Morgen gaan we weer verkassen, en heb ik hopelijk wat meer tijd om te schrijven. Ik ga ervan uit dat jullie begrip hebben dat ik nog geen nieuwe filmpjes op de site heb gezet. Het monteren kost veel tijd, en die heb ik nu even niet. Zodra ik weer een paar uurtjes over heb komt er weer een.

1. Bea Deelen:
    26 december 2013
    Hoi Frank en Aly, vanuit een grijs Nederland wensen we jullie een aangename kerst toe. Net zoals je verhalen Frank, worden de foto's met de dag mooier en leuker. Mooi om te lezen hoe jullie genieten van deze mooie reis. We wachten met plezier op jullie volgende verhaal en doe de groeten aan de Finnen... ;-)
  2. Miji li:
    26 december 2013
    Hoi Aly en Frank,
    Geen filmpjes, flauw, je hebt alle tijd van de wereld!!
    Vakantiegangers!
    Maar de foto's zijn prachtig, vooral uitgetelde Aly.
    Komt ervan als je alleen maar op kantoor zit te vergaderen.
    groetjes tot morgen;)