Nieuwe video

21 december 2013 - Whakapapa Village, Nieuw-Zeeland

Hallo,

Vandaag hebben we een stukje van de Tongarira Crossing gelopen. De totale wandeling is 19,8 km (ca. 8 uur), maar dat was ons wat teveel van het goede. We hebben ons beperkt tot zo'n 5 km (en weer terug), en dat was net zwaar genoeg. We hebben weinig foto's gemaakt, en zeker geen spectaculaire.

We waren om een uur of drie weer terug in het hotel, dus heb ik vanmiddag wat hoogtepunten (ca. 2,5 minuut) van de helikopter trip naar White Island zitten monteren (met een toepasselijk mooi muziekje eronder) en die staat nu op de site.

Ik heb de kwaliteit iets teruggeschroefd (naar 640 X 480 pixels) om de hoeveelheid data wat te beperken, maar ik ben nog steeds tevreden over het resultaat. Ik hoor wel of jullie het met me eens zijn (of niet natuurlijk).

Je kan de video vinden op de Video Pagina (wat een verassing).

Het weer houdt zich tot nu toe goed, met temperaturen van rond de 23 graden (in de bergen natuurlijk lager),met over het algemeen zonnig en helder weer.Om jullie gerust te stellen hangt er nu een koufront boven het Zuider Eiland, dat onderweg is naar het Noorden. We krijgen dus waarschijnlijk morgen of overmorgen wat regen met lagere temperaturen.

Morgen waarschijnlijk geen berichten van ons. We vertrekken naar Kapiti Island Nature Reserve. We zitten dan op een eiland, en ik vermoed dat we daar niet online kunnen. De dag daarna reizen we door naar Wellington, Daar horen jullie ongetwijfeld weer van ons.

1. Petra:
    21 december 2013
    Hoi Aly en Frank,
    Wat een leuke verhalen allemaal. Prachtig lijkt me. Om jaloers op te worden.....
    Groeten, Petra en de family