Nog ééntje dan...

8 januari 2014 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Vanochtend om 9 uur vertrokken naar Kaikoura. Het was redelijk fris, maar het weer kon er mee door. In de loop van de dag zelfs nog even de 20 graden gehaald.

Eerst naar Christchurch. Na zo'n 3 uur rijden aangekomen, en het is daar nog steeds een ontzettende puinhoop: zowel de gebouwen als de wegen zijn nog lang niet hersteld. Doordat aan bijna alle wegen werd gewerkt, hebben we geen foto's kunnen nemen. Zelfs de TomTom raakte van slag, dus moesten we alle zeilen bijzetten om weer uit de stad te komen (en aan de goede kant van de weg te blijven rijden).

Verder gereden naar Kaikoura. Eerst ontzettend saaie, lange rechte wegen. Valt niet mee om dan wakker te blijven met 100 km/h.

Saaie weg1 uur later: nog saaiere weg

Het "toeristisch hoogtepunt" van de dag vonden we tijdens een rustpauze op een parkeerplaats langs de weg: "Historic Bridge" (zie foto).

Toeristisch hoogtepunt van der dag

De straf voor het klagen over saaie wegen kwam natuurlijk op de laatste 40 km. Smalle weg, zeer scherpe bochten en omhoog en omlaag, met vrij veel vrachtverkeer op de tegemoetkomende baan (dus nog minder ruimte in de breedte).

Om het verhaal compleet te maken, ging het 15 km voor we aankwamen ook nog hard te regenen. Dat was 4 uur geleden, en het regent nog steeds...

Vlak voor KaikouraKustweg vlak voor Kaikoura

Bij elkaar 6 uur in de auto gezeten, dus we zijn wat gaar. Het hotel is matig, er is Wifi, maar het signaal is zo zwak, dat inloggen een half uur duurt. Nog één dag, morgen hopelijk beter weer en om 1 uur in de middag gaan we met de boot op zoek naar walvissen.

Hopelijk morgen mooiere foto's!

1. Kees:
    8 januari 2014
    Hadie Ali en frank
    Na al dat vliegen valt het natuurlijk wat tegen als je gewoon 80 mijl moet rijden op rechte wegen.(haha) hopelijk zien jullie morgen een mooie "breach" dan ben je dit weer snel vergeten.veel plezier nog gr Kees
  2. Miji li:
    8 januari 2014
    Frank,wat een mooi laatste ? verhaal uit Nieuw Zeeland.
    Jammer van de regen,hopelijk zijn jullie laatste paar dagen wel met mooi weer.
    Geniet er nog van.
    Groetjes...