Cookie monster

6 januari 2014 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Vandaag een lange dag gehad, dus een kort verhaal, maar genoeg foto's

Vanochtend vertrokken uit Dunedin, op weg naar Lake Tekapo. Na een kleine 100 km een half uurtje gestopt, en lekker aan het strand gelegen. Dit keer de Stille Oceaan, oftewel de Pacific Ocean. Als je goed kijkt zie je Chili aan de overkant liggen

.Strand aan de PacificStrandMeeuw met rugwind

Zoals je ziet mooi weer (20 graden), maar wel een fris windje.

Verder gereden naar de "Moeraki Boulders". deze staan in alle reisgidsen beschreven.met als gevolg dat het een "Tourist trap" is geworden. Parkeerplaats, restaurant, winkeltje en zoveel toeristen dat het bijna onmogelijk is om een foto te make, waar niemand op staat. We hebben er een paar:

Moeraki BouldersMoeraki BouldersH

Hierna in één keer doorgereden naar lake Tekapi. Ingecheckt in het hotel (dat dit keer een B&B plus bleek te zijn). en even naar de "stad "(één straat) gereden. Morgen lijkt het weer wederom in te storten, dus de laatste kans aangegrepen om alsnog de Nieuw Zeelandse Alpen. en dus Mount Cook, van boven te bekijken. Met de laatste rondvlucht van 5 uur vertrokken. De westzijde zat onder de wolken (wat een verrassing), maar aan deze kant was het prachtig weer, zei het met een harde wind. Hieronder een paar foto's. De onderschriften zijn wat pover, maar ik heb geen zin meer om overal alle namen bij te zoeken (het is nu half twaalf). Dat komt later wel, gelukkig zit er GPS op mijn videocamera.

Lake TekapoLake TekapoLake TekapoVlechtende rivierNieuw Zeelandse AlpenGletsjerGletsjertongMount CookMount CookHet vliegtuig

1. Miji li:
    6 januari 2014
    Aly, de foto's zijn weer prachtig.
    Een foto zegt meer dan duizend woorden.
    Toch kijk ik ook uit naar de achtergrond informatie van Frank ;)
    Tot morgen...
  2. Bea Deelen:
    6 januari 2014
    Frank en Aly, wat een mooie foto's sturen jullie weer door. De kleur blauw wordt ook wel eens als "hemelsblauw" aangeduid ... zo ziet dat er dus uit. Adembenemend, zelfs vanachter mijn laptop. Geniet nog van jullie laatste weken.
  3. Ferdinand Helmers:
    Beste Frank en Aly,

Wat zijn we aan het doen in het Zeeuwse als je zo veel moois ziet?

Groeten,

Fer en Angelique
  4. Nic:
    7 januari 2014
    blue blauw prachtig zelfs ik word er stil van,