“Call me Ishmael”

11 februari 2015 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

Vandaag op walvisjacht geweest.

Het was in ieder geval prachtig weer: zonnig, matig windje en 28 graden. Om 11 uur opgepikt door de bus en naar de haven gereden. De boot was een joekel van een catamaran, en de meest “collega-passagiers” kwamen uit Japan. Dus alles werd tweetalig verteld. Als je goed luistert krijg je dan altijd het idee dat de Japanners veel meer informatie krijgen dan wij, aangezien hun verhaal ongeveer twee keer langer is dan het onze.

Om een lang verhaal kort te maken, en om jullie niet langer in spanning te houden: we hebben bultrugwalvissen gezien! Dat wil zeggen, we hebben op ongeveer 20 minuten van golvend water, waarschijnlijk 0,7 seconden staartvin op de video staan. Ik heb niet de goede software bij me om de losse frames te isoleren en “op te pompen”, maar misschien kan ik er thuis nog een foto van maken….

In ieder geval hebben we een mooi boottochtje gehad , met een mooi uitzicht op Honolulu, en het eten was ook niet slecht.

Morgen doen we de 2e poging tot snorkelen en op zoek naar dolfijnen. Allicht zal het langer duren dan 0,7 seconden (toch…).

P.S. Graag hoor ik of één van jullie weet waar de titel op slaat (ja, het is weer Quiztijd). De eerste met het goede antwoord krijgt de hoofdprijs: een eervolle vermelding op het blog!