Snorkel

12 februari 2015 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

Vandaag weer met een boot op stap geweest. Vanochtend werden we om 07:20 opgehaald met een busje, waarmee we naar de westkant van het eiland werden gebracht. Vanwege de verkeersdrukte duurde dit ruim een uur.

Aangekomen op een forse Catamaran gestapt. Dit was de eerste dag in 3 weken, dat het rustig genoeg was om te gaan varen, en dan nog in een redelijk beperkt gebied. Na een uurtje aangekomen bij een plek waar veel dolfijnen zitten (of drijven?). Dit waren dolfijnen waar je helaas niet mee kon zwemmen, omdat het nachtdieren zijn. Het zijn zogenaamde “Hawaiian Spinner Dolphins”. Spinner, omdat ze ronddraaien als ze springen (wel gezien, maar niet op de video/foto). Hawaiian, omdat ze hier voorkomen (en dolphins omdat het dolfijnen zijn).

Ondanks het feit dat ze slapen zwemmen ze gewoon rond, omdat dolfijnen met één hersenhelft slapen en de andere hersenhelft wakker houden (zodat ze kunnen zwemmen en ademen). Een paar foto’s staan op de fotopagina.

Daarna nog een uurtje gesnorkeld, en een hoop mooie vissen gezien. Het water was niet superhelder, omdat de oceaan zo onrustig is geweest de afgelopen weken, maar toch zeer de moeite waard!

Morgenochtend gaan we weer verkassen. Om 09:50 vertrekt ons vliegtuig van Honolulu naar Hilo op “The Big Island”. Daarna moeten we nog 2,5 uur rijden naar ons hotel in Kona. Op dit eiland gaan we op vulkaanjacht. Die zijn een stuk makkelijker te fotograferen dan walvissen, en ze duiken ook minder vaak onder.

Wordt vervolgd…..