Gidsen doop

25 februari 2019 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Ik begin weer achter te lopen, dus weer achter de laptop om te schrijven. Afgelopen maandag de 25e, was het tijd voor een nieuwe trip. In een busje met 6 mensen (4 Amerikanen, en wij) langs een aantal plekken waar de filmopnames voor "Lord of the Rings" zijn gemaakt.  Het is een beetje "Nerdy" maar zo zijn wij nu eenmaal....

De gids was een jonge vent van begin 20 uit Londen. Hij was van beroep stoffeerder, maar vond dit veel leuker. Konden wij ons wat bij voorstellen. Achteraf bleek dit zijn eerste "solo" toer te zijn. Hij verdwaalde ook maar één keer (klein beetje gênant als de gids verdwaald...). De toer was overigens ook de moeite waard geweest als het niets met de film te maken had. De omgeving was prachtig. Het enige nadeel was dat op een aantal plekken de Chinese toeristen, met name verbaal,  heel duidelijk aanwezig waren. Gelukkig waren de meeste plekken die we bezochten op privé terrein, waar wij wel mochten komen, maar de rest niet.

De trip eindigde in "Paradise", een dorpje waar 4 families alles bezitten. Dus als je lid van de familie bent,  klopt het waarschijnlijk wel. Wij mochten niet blijven (helaas).

Het eindigde nog enigszins gewelddadig, omdat er replica's van voor de film gemaakte wapens waren meegenomen. Gelukkig konden we er zonder al te veel wapengekletter uitkomen (zie de foto's).

De foto's vinden jullie op de foto pagina (waar anders) vanaf nr. 3769. Ook hier geen bijschriften, want ik wil ook nog even uitrusten vanavond....