Plezier met de Jan Plezier....

2 maart 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Nog steeds in Auckland. Vandaag een boottrip geboekt naar "Rangitoto Island". Op zaterdagochtend is Auckland een stuk rustiger dan op een doordeweekse dag.  De haven is maar 800 m van het hotel. Dankzij alle rode voetganger verkeerslichten, een wandeling van zo'n 20 minuten.

Rangotito is een vulkanisch eiland, dat zo'n 600 jaar geleden klaar was met uitbarsten. Toen was het en eiland dat volledig uit lava bestond. Tegenwoordig is het vrijwel volledig dichtgegroeid met bomen. Dat is dus het landschap zwarte lava, met bomen erop. Veel te veel foto's met hetzelfde thema, maar ik heb er een paar bijgevoegd op de foto pagina (vanaf 3903)

Op het eiland een rondrit met een trekker en een aanhangwagen met toeristen. Vroeger, op schoolreis, noemden we dat een "Jan Plezier". Tegenwoordig heet dat (ik citeer): De "Vulcanic explorer tour", "The 4WD road-train Experience". Tijden veranderen......

300 treden over een boardwalk naar de top, leverde wel mooie plaatjes van Auckland en omgeving op zie de fotopagina.