Zuunig

24 augustus 2015 - Esbjerg, Denemarken

Vandaag van Kiel naar Esbjerg. Het zag er een beetje dreigend uit in de ochtend. De buien die gisteren in Nederland waren gevallen, kwamen steeds dichterbij. Aangezien we naar het Noorden reden, bleven we ze steeds net voor.

Aangekomen bij het wad bij Husum, leek het erop dat we door het slechte weer waren ingehaald. Er vielen 15 druppels regen, en de bewolking loste op. Uiteindelijk werd het weer zonnig met 23 graden.Wad bij Husum

Wad bij Husum

Om te beginnen alvast excuses voor de afwezigheid van de Deense leestekens. Er is een manier om ze uit de pc te halen, maar daar ben ik gewoon te lui voor. Dus als je een O leest zeg je gewoon EU, en een A wordt een OH etc., etc.

Na voornoemde wad zijn we doorgereden naar het eiland Romo (ik zeg eenmalig: Reumeu). Dit is een eiland (zelfs officieel een Waddeneiland), maar nu middels een 9 km lange dijk verbonden met het vasteland. Het eiland was vast ooit heel mooi, totdat de toeristenindustrie er vat op kreeg. Het enige aspect dat nog wel uniek is, is het enorm brede strand. We hebben geen water kunnen zien, want het strand was zo'n 5 km breed.

Dijk tussen Romo en vasteland

Sonderstrand op Romo

Sonderstrand, Kites

Daarna op zoek gegaan naar het bezoekerscentrum van het natuurpark voor info. Na zo'n 15 km omrijden hebben we het uiteindelijk gevonden. Het was gesloten wegens een verbouwing, en wordt weer geopend in juli 2016.....weer een half uur van ons leven dat we nooit meer terugkrijgen!!

Doorgereden naar Esbjerg, het hotel was makkelijk te vinden. Ook nog even een Pluimpje voor de Prius, die heeft zijn (of is het haar?) zuinigheidsrecord gebroken, Over de hele dag gemiddeld (300 km) een verbruik van 1 op 33 (3,3 l / 100 km). Bijna(!!) jammer dat we de benzine niet zelf hoeven te betalen....

"Ons" Priusje (The "loser cruiser")

Morgen meer...

1. Mémé:
    25 augustus 2015
    Hoi Frank en Ally,

Altijd leuk om jullie avontuurlijke blogs te lezen vanuit onze kikkerland. Wij zijn in mei nog naar Denemarken geweest voor Man Yien's ultieme wens: de Lego Inside Tour.. Mooie land met vriendelijke mensen, lijkt op NL, maar dan anders. De stranden zijn idd super diep én berijdbaar met de auto, wat in NL onmogelijk is. Mooie ervaring ansich. Harstikke veel plezier met jullie trip! Groetjes!