Rondje O'Ahu

10 februari 2015 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

Omdat de boottrip vandaag niet doorging, hebben we besloten om een rondje rond het eiland O’Ahu te rijden (technisch gezien: een rondje “op”, want onze auto kan niet varen!). De boot ging niet door omdat het te hard zou waaien… en dat klopte wel. Er stond ongeveer windkracht 9, maar gelukkig was het wel 28 graden. Dat voelt wel wat onwennig, omdat wij harde wind altijd associëren met kou. De storm heeft overigens flink wat schade aangericht. Er zijn een hoop (palm)bomen omgewaaid, en er is een basisschool ingestort. Het probleem was, dat de wind hier bijna altijd uit het NO komt (Passaatwind), dus alle gebouwen (en bomen) zijn/hebben zich daaraan aangepast. Deze storm kwam echter uit het ZW, en dat is zeldzaam hier.

Het was wel prettig dat we, voor het eerst in deze vakantie, geen wolkenkrabbers om ons heen hebben.

In totaal was de trip zo’n 100 mijl (161 km), op een paar plekken zijn we gestopt om wat opnamen van de kust te maken (terwijl we net niet omver waaiden). Het is hier wel overal erg druk, vooral veel Chinezen en Japanners.

Wat ook opmerkelijk is, is dat we vanmiddag op de “Interstate Highway H2” reden. Zoals het woord “interstate” al duidelijk maakt, gaat het hier om een wegensysteem dat de staten van de VS onderling verbindt. Dat moet dus wel een heel erg lange (en vochtige) weg zijn naar Californië (de dichtstbijzijnde staat)!!

Morgen gaan we naar Pearl Harbour. Dit is gelukkig niet weersafhankelijk… We worden om 07:00 uur opgepikt door de bus. Dat is gelukkig geen probleem, omdat we meestal om 05:00 uur al wakker zijn.

De komende dagen even geen video’s. Daar gaat heel veel tijd in zitten, en door de nawerking van de griep heb ik daar even de energie niet voor. Maar gelukkig hebben we nog een paar foto’s (zie de foto pagina).

Tot gauw!