1 Procent

13 december 2013 - Schiphol, Nederland

Vertrek

Een week geleden hadden we al besloten dat we vanmiddag om 2 uur zouden vertrekken, maar ja, dat denken leken wel vaker....Al met al viel het nog mee dat we om kwart voor drie al wegreden.Als gevolg van het late vertrek mochten we dus bij Bergen op Zoom en Rotterdam een stukje elektrisch rijden (= langzaam). Uiteindelijk zijn we met een kwartier vertraging om kwart over vijf gearriveerd op P3 bij Schiphol. Gelukkig werd de creditkaart herkent (we hadden gereserveerd). Gauw nog even een foto van het rijnummer gemaakt. Als we over een maand terugkomen om twaalf uur 's nachts is het wel prettig als je de auto kan terugvinden.

Geheugensteuntje

Het bleek dat de shuttlebus niet mocht stoppen bij het hotel, maar nadat we het vriendelijk vroegen wilde hij wel even illegaal stoppen...op zo'n 500 meter van het hotel. Dus nog een kwartiertje zeulen met de koffer.

Inchecken ging prima, toch nog even een upgrade genomen naar de "Executive Class". We hebben nu dus kamer 805 op de "Executive Floor". Dus een groter bed, gratis eten en drinken (lekkere malt whiskey!), en goedkoop een snellere internet verbinding, en niet vergeten de badjassen!

Onze kamer

Al met al hebben we nu dus 1 procent van de reis achter de rug, en dat duurde ruim twee uur. We hopen dat de gemiddelde snelheid iets omhoog gaat, want anders zijn we nog 198 uur onderweg!

Vanavond even rustig aan, alle elektronica even opladen, morgen uitgebreid ontbijten en daarna inchecken.

1. Mémé:
    13 december 2013
    Hoi Frank en Ali,

Het begint goed zo te horen. Morgen begint de lange reis na lang wachten toch eindelijk. Spannend hoor. Leuk om jullie via de blog zo te volgen.
    Een super leuke avontuurlijk en goede reis gewenst! Geniet ervan!

Groetjes, Mémé & Frank en Man Yien
  2. Koos Smit:
    13 december 2013
    Zo de eerste stap van huis, nu snel op de vleugel en de echte afstand overbruggen, om te gaan genieten van jullie vakantie.
    Veel plezier samen.
  3. Bea Deelen:
    14 december 2013
    Hoi Frank en Ali, wat leuk om in zo'n vroeg stadium van jullie reis al een eerste verslagje te krijgen van jullie. Tja, en wat betreft de kleine hindernisjes waar je het over hebt : je moet maar denken - alle begin is moeilijk ;-) - jullie moeten er gewoon even inkomen....
  4. Kees:
    14 december 2013
    eerst lekker een hollands ontbijtje dan een lekker braadwurst en dan nu op naar de sushi
    veel plezier
  5. Nic:
    15 december 2013
    nou,het leek wel vrijdag de dertiende,als het daarmee begint zal de rest vlotjes verlopen..
    het is net of ikzelf op vakantie vertrek!