Kaplaarzen

24 december 2013 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Regenachtig uitzichtVanochtend bleek het zomaar te zijn gaan regenen en waaien, alhoewel de temperatuur met 18 graden nog wel meevalt. Gelukkig zijn we in de stad, dus dan is dat niet zo heel erg.Wellington dus, zoals ze hier zelf zeggen: "The coolest little Capitol in the World", of in het Maori: "Te Whanganui-a-Tara", ik hou het maar bij Wellington.

We hebben na wat rondlopen besloten om ons cultureel te verrijken vandaag, en zijn dus naar het tweede deel van "de Hobbit" gaan kijken. Daarna nog wat door de stad gelopen, de Cable Car naar boven genomen, eventjes door de Botanic Gardens gestruind, de Cable Car weer naar beneden genomen, en terug naar het hotel. Het was intussen wel weer half vijf. Zie het rijtje foto's hieronder:

WellingtonWellingtonWellingtonWelkom in Wellington!!WellingtonCable CarHet Intercontinental Hotel

Morgenochtend gaan we vroeg weg, we moeten de huurauto inleveren, voordat we op de Interislander naar het Zuider Eiland vertrekken, het beloofd een interessante reis te worden, want het schijnt te gaan stormen. Alhoewel de afstand in rechte lijn naar het Zuider Eiland maar zo'n 15 km is, doet de boot er zo'n 3,5 uur over om naar de haven van Picton te varen via de fjorden, zoek het maar even op in de atlas (zelfstandige opdracht!). In Picton moeten we de nieuwe huurauto ophalen, en dan nog zo'n 2 uur rijden naar Motueka.

Misschien nog wat van de boot af morgen, want ze hebben Wifi aan boord, tenzij we over de reling hangen.......

Groetjes, Aly & Frank

P.S. Zoek maar even in het Engelse woordenboek op hoe de Engelsen kaplaarzen noemen.

1. Ed Coenen:
    24 december 2013
    Ik heb 'm en het is een leuke. Kaplaarzen/Wellington :-) Fijne Kerst, Ed
  2. Miji li:
    25 december 2013
    Beste Aly en Frank,
    Allereerst: Vrolijk kerstmis.
    Jullie hebben een echt kerst gevoel daar in de warmte.

Ik heb kaplaarzen opgezocht maar ik kom niet verder dan Jackboots, wel weet ik dat Rob zijn laarzen Rig boots noemt.
    Is het Nieuw Zeelands?

Ga je ons nu iedere keer huiswerk geven?
    Kan je het niet laten?
    Ik heb braaf Picton opgezocht en ik zie dat jullie inderdaad een stukje moeten varen tussen de fjorden.
    Erg leuk,mooi..?
    Ik ga snel naar jullie volgende reisverhaal.

Je merkt dat ik een beetje achter loop maar vandaag heb ik alle tijd want het regent en stormt hier.
    Groetjes.
  3. Frank:
    25 december 2013
    Kaplaarzen: Wellies (komt van Wellington)