Toch wel best ver weg......

15 februari 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Zaterdagochtend 06:10 uur. Prima tijd om snel nog even een verhaaltje te schrijven over de heenreis.

Woensdagmiddag om 13:30 vertrokken naar Schiphol, gelukkig geen files, dus om 16:00 uur ingecheckt naar naar Frankfurt. Onze koffers werden doorgecheckt naar Auckland, dus die waren we 1,5 dag kwijt. Nog even de lounge bezocht (prima champignon soep overigens). De vlucht naar Frankfurt vertrok nog net op tijd om zijn "slot" te halen. Maar ze kregen een afkorting aangeboden van de verkeersleiding dus na iets meer dan 40 minuten waren we in Frankfurt.

Aangezien we op de Schengen terminal aankwamen, en we verder moesten naar Singapore, mochten we een korte wandeling maken naar de andere terminal. Volgens mijn stappenteller was het bijna 4 km. Ik verwachtte bijna een lintje op het eindpunt....

De vlucht naar Singapore was voornamelijk lang (12 uur). Toch nog een paar uurtjes kunnen slapen. Rond 5 uur 's middags gearriveerd in Singapore, waar het een comfortabele 32 graden was met een luchtvochtigheid van 90%. Hier was de overstap tijd wat kort (iets minder dan 1,5 uur). Weer een vierdaagse etappe gelopen van ruim 3 kilometer. We kwamen van Terminal 1A, en we moesten naar Terminal 3B. Dat bleek dus via een buslijn te moeten. We dachten dat het binnen onaangenaam  warm was, maar buiten was het echt erg. Gelukkig maar een paar minuten in de bus, nog even een glaasje fris gedronken in de lounge en naar de gate. Natuurlijk weer de hele handbagage overhoop voor de elektronica e.d bij de security check.

Deze vlucht duurde maar 10,5 uur, en was bijna helemaal in het donker. Dus van Bali en Australië, waar we allebei recht overheen zijn gevlogen, zo goed als niets gezien. Het stuk over Australië duurde 5 uur, en daarna nog ruim 2 uur over de Tasman Zee naar Nieuw Zeeland.

Uiteindelijk hebben we in 26 uur 2 nachten en 1 dag gehad.

Keurig op tijd gearriveerd in Auckland om 09:25 uur. Daarna nog even door de immigratie, douane en bioveiligheid heen. Mijn wandelschoenen moesten geïnspecteerd worden omdat ik ze 1,5 jaar geleden in Amerika gebruikt had. Verder geen problemen, heel vriendelijke mensen, maar na 26 uur onderweg, wil je toch wel heel erg graag naar je hotelkamer. Uiteindelijk heeft het zo'n 1,5 uur geduurd voor we door alles heen waren. Het hotel was ruim 200 m lopen van de aankomsthal verwijderd, daar waren we erg blij mee.

De planning was om snel door de jetlag heen te breken, met een gezonde wandeling in de zon. 5 jaar geleden werkte dat prima, nu konden we het gewoon niet meer opbrengen. Dus ondanks alle goede voornemens, en een korte wandeling, 's middags toch maar even op bed gaan liggen....

Met moeite wakker gebleven. We hebben het om half zeven een beetje opgegeven. Mijn nacht was heel interessant. 1 uur slapen, 1 uur wakker en dat dan zo'n 3 keer. Uiteindelijk 2 uur aan één stuk door kunnen slapen en om kwart voor vijf klaar wakker. Om half zes naar het ontbijt gegaan, en daarna ben ik dit gaan typen.

Verder vandaag...

Om elf uur vertrekt onze vlucht naar Christchurch. Dat is zo'n 1,5 uur vliegen. Daar hebben we een auto gereserveerd, en rijden we door naar Dunedin. Dat zal ook zo'n 3 uur duren. Dan begint de vakantie pas echt!

We houden jullie op de hoogte.

1. Bea Deelen:
    15 februari 2019
    Je moet er wat voor over hebben hé