Naalden breken autoveer

6 september 2017 - Cortez, Colorado, Verenigde Staten

Zijn we weer. Sorry voor de onregelmatige berichtgeving, maar de hitte, de hoogte en inspanning vergen af en toe hun tol. We moeten de eerste dag met een maximum temperatuur van onder de 35 graden hier nog meemaken. In de schaduw valt dat overigens nog heel erg mee.

Het nadeel van woestijnen is echter dat daar per definitie niet al teveel bomen groeien (ongeveer geen). Er gaan geruchten dat het de komende dagen wat afkoelt, naar 32 graden. Eind van de week gaan we de Rocky Mountains in, dus misschien koelt het met de hoogte wat af. Alhoewel we de afgelopen de hele tijd al op een hoogte van 1500 tot 2500 meter boven zeeniveau zitten, Dus of dat gaat werken weten we niet.

Vandaag even geen foto's, maar we liepen toch al wat voor op dat gebied.

Zondag 3 september

Vandaag van Blanding naar Moab gereden. Onderweg zo'n 30 mijl voor Moab afgeslagen naar het zuidelijk deel van Canyonlands National Park. Een aantal foto's daarvan hebben we op Facebook gezet. Canyonlands blijft ons favoriete park. Het is prachtig ongerept, en relatief rustig. Het ziet er naar uit dat dit niet te lang gaat duren, want ze zijn druk bezig met de aanleg van een vierbaansweg naar Moab. Waarschijnlijk blijft het zuidelijk deel redelijk beschermd, omdat je daar 30 mijl moet rijden van de doorgaande weg naar de ingang van het park.

Eind van de middag naar het hotel gereden. Helaas daar waar de TomTom zei dat het hotel was, bleek een camping te zijn. Dus handmatig het adres van het hotel ingevoerd, maar dat bestond volgens de TomTom niet. Teruggereden en het hotel gevonden (het stond er al minstens 8 jaar). En dat terwijl we de update van de kaart voor de USA van augustus hadden.

Maandag 4 september

Voor vandaag hebben we een off road tour in the Needles geboekt. Gelukkig hadden we de boeking al een paar maanden geleden gedaan, want vandaag is het Labor Day. De laatste dag voordat de scholen hier weer beginnen. Dit is dus één van de drukkere dagen in het seizoen.

Onze chauffeur heette "Hunter", type lange baard en paardenstaart. Zeg maar een relict uit eind jaren 60. Kortom definitief 45 jaar te laat geboren. Een ontzettend sympathieke en behulpzame vent! Hij kon nog autorijden ook overigens. Gelukkig maar want af en toe was het best heftig. Zeker als je over passage moet die "Elefant Hill" (de eerste in het filmpje) of de S.O.B. (zoek de afkorting zelf maar op als je het niet weet ;-) ) heet. Op deze helling was vorige maand nog een auto total loss gegaan (breuk in chassis).

Bij ons bleef de schade beperkt tot een gebroken veer ergens halverwege. Op zich geen probleem, afgezien van het feit dat we af en toe wel erg sterk overhelden naar één kant. Bloedheet in de canyons (40+), nog aan een trail begonnen op het eind maar na 3/4 hebben we de handdoek in de ring gegooid. Net even te heet en te steil voor ons. Rustig aan weer terug gewandeld naar de Range Rover, van zeldzame schaduw naar zeldzame schaduw.

Om 19 uur redelijk uitgeput weer terug in hotel.

Morgen weer verder. Ik hoop dat we voor het eind van de vakantie een beetje bij zijn met dit blog....

1. Marjolein:
    7 september 2017
    Hallo Aly en Frank, leuke verslagen en mooie foto's!! Zo wanen wij ons ook nog een beetje in de USA. Vraagje: zijn jullie voor voor de tocht naar Glen Canyon vertrokken uit Lake Powell?? Groeten en nog een fijne reis toegewenst!!
  2. Frank:
    8 september 2017
    Hoi, bedankt!
    We zijn inderdaad uit Lake Powell vertrokken. Het bedrijf van de boottochten is: "Lake Powell Resorts Boat Tours". Je vindt ze in de "Glenn Canyon Recreational Area".