Koude drukte

15 september 2017 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Donderdag 14 september

Het laatste park van de reis: "Rocky Mountain National Park". Het is even rijden vanaf het hotel, zo'n 40 minuten. Het park is met één woord te omschrijven: DRUK! Het deed ons een beetje aan Yosemite denken voor wat betreft de aantallen auto's en mensen. En dan moet je nog bedenken dat het hoogseizoen al voorbij is! De meest parkeerplaatsen bij de uitkijkpunten waren zo goed als vol.

Desondanks blijft het een heel mooi park. Het hoogste punt waar je met de auto kan komen, is net onder de 4000 m. Je kon mooi zien wat het effect van bergen op het weer is. Aan de westzijde regende het, en aan de oostzijde was het mooi weer. Vanwege de hoogte was het natuurlijk flink koud bovenop de berg. Daar moeten we weer even aan wennen. De eerste twee weken was het dagelijks boven de 35 graden, daarna was het afzien met temperaturen tussen de 25 en de 30 graden. Dan valt 10 graden nogal tegen!

We hebben nog overwogen om het hele park door te rijden (en dus ook weer terug), maar dat zou al met al ruim 4 uur duren de stops niet meegerekend. We zitten al genoeg in de auto tijdens deze reis, dus hebben we 3/4 heen en dus ook weer terug gedaan.

Hieronder een paar foto's:

De "Dinky Toy"Rocky Mountain National ParkRocky Mountain National ParkRocky Mountain National ParkRocky Mountain National ParkRocky Mountain National ParkRocky Mountain National ParkRocky Mountain National ParkRocky Mountain National ParkRocky Mountain National ParkRocky Mountain National ParkRocky Mountain National ParkRocky Mountain National Park

Hierna gaan we de terugreis naar Salt Lake City aanvangen. Day is nogal een flinke afstand, omdat we de Rocky Mountains aan de Noordzijde moeten passeren (daar zijn ze wat lager) We doen de trip dan ook in 2 etappes, anders zouden we in één keer 750 mijl moeten rijden, en daar zijn we echt te oud voor ;-)

Het verslag van de rit naar Salt Lake (en heel misschien nog een klein beetje meer) komt waarschijnlijk zaterdag (of zondag). Zondagavond vertrekken we om 21:00 en komen maandag rond 14:25 aan op Schiphol.