Black Canyon

12 september 2017 - Grand Junction, Colorado, Verenigde Staten

Zondag 10 september

Vandaag van Alamosa naar Montrose gereden, weer zo'n 300 km. Eerst 1,5 uur door de San Juan Valley. Eén lange rechte weg, door een agrarisch gebied. Heel weinig verkeer. Om het goed te maken volgden daarna 4 bergpassen tot een hoogte van ongeveer 3 km boven zeeniveau. Omdat we wat aan de vroege kant waren eerst nog even het "Black Canyon of the Gunnison National Park" ingereden. Even één uitkijkpuntje gedaan en toen naar beneden naar de rivier (de Gunnison) gereden. De rivier heeft zich over een diepte van 900 m ingesneden, dus dat was een redelijk steile afdaling (16%).

Weer naar boven en de laatste 30 mijl naar het hotel gereden.

Maandag 10 september

De hele dag in de Black canyon doorgebracht. Prachtige omgeving. Ook nog een trail gedaan van zo'n 5 km, met een hoogteverschil van 300 m. Klinkt niet indrukwekkend, maar op 2700 m hoogte worden dit soort dingen al gauw indrukwekkend (voor ons dan...). Het uitzicht was de inspanning meer dan waard!

Gunnison RiverTrailTrailDuinenveld bij MontroseBlack CanyonBlack CanyonZonder woorden