Bram moet op taalles!

3 september 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

En we gaan weer verder. Heel langzaam hoop ik wat in te lopen op de actualiteit.

Zaterdag 2 september

Vandaag weer een reisdag. Vertrokken rond 8 uur naar Blanding (Utah). Dus we moesten het uurtje bonus weer inleveren. De rit was 198 mijl (320 km). De TomTom meneer (hij blijkt Bram te heten) bleef erg stil, want het waren allemaal rechte stukken van zo'n 70 mijl. Omdat alle afstanden en snelheden hier natuurlijk in mijl gaan (1,609 km), hebben we TomTom ook in mijl en yards (0,90 m) gezet. Bram heeft het daar moeilijk mee. Om te beginnen heeft hij  veel moeite met het uitspreken van Amerikaanse straatnamen, vooruit dat mag. Het ergste is, dat ieder keer dat hij zegt "Rechts afslaan over 200 Yards", het toch echt klinkt als "Rechts afslaan over 200 jaar". Zo groot zijn de afstanden hier nou ook weer niet.

Onze auto (een Subaru Outback) is trouwens ook een verhaal apart. De kleur is olijfgroen. Wie koopt er in hemelsnaam een olijfgroene auto? Nog een paar onverharde wegen, en je ziet er gelukkig niets meer van. Ook staat er op de achterklep een afkorting:"PEFV". Ik ben nieuwsgierig, dus heb ik het even gegoogeld. Het blijkt te staan voor "Partial Emission Free Vehicle". Vertaald "Gedeeltelijk Emissie Vrije Auto". Volgens mij ben je of emissie vrij of je bent het niet.Volgens de fabriek is dat beter dan Hybride. Wat we dan niet snappen is dat de Subaru 1 : 11 rijdt, en onze (hybride) Toyota 1: 25! Wat wel weer leuk is, is dat de achterklep elektrisch omhoog en naar beneden gaat.

Tijdens de rit kwamen we het "Navajo National Monument" tegen. Een korte (maar steile) trail leidde naar een uitzicht punt, waar stenen huisje in een rotswand waren te zien uit ongeveer het jaar 1250.

Een "Hogan".Oude nederzetting uit ca. 1250Oude nederzetting uit ca. 1250

Daarna nog even gestopt bij "Mexican Hat". We zijn hier voor de derde keer, dus maar weer een foto gemaakt. Hij ziet er nog hetzelfde uit als in 1986 en 2009.

Mexican Hat

Rond half vier aangekomen in Blanding (één hoofdstraat en 8 zijstraten). Ondank s het feit dat de zomer op zijn einde loopt wordt het elke dag een beetje warmer. Gelukkig gaan we hierna de woestijn in.....

1. Mémé:
    5 september 2017
    Frank, ik hoop dat het al beter gaat met jouw ogen? Zit weer te genieten van jouw levendige en humoristische verhalen :-) De foto's zijn als altijd weer prachtig. So unreal.
    Enne ... bergen, noch stenen veranderen snel ;-p. Gelukkig maar, de ijsbergen gaan al te hard. Fijne trip verder en vergeet niet te relaxen!
    Groetjes, Mémé
  2. Frank:
    5 september 2017
    Dank je wel! Vanavond neem ik even vrij. De hele dag off road geweest in het park.