Samenvatting van week 1

6 februari 2015 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Na een aparte eerste week even een samenvatting van het verhaaltje tot nu toe.

Op zaterdag zijn we van München naar LA gevlogen. Apart was dat we geen enkele veiligheidscontrole kregen voordat we instapten, afgezien van een stempel dat we een veiligheidscontrole hadden gehad.  Na een lange vlucht van zo'n 11,5 uur (en nog een half uur taxiën) aangekomen op het vliegveld. Met de Shuttle bus naar de AVIS, en daar de auto opgehaald. Het verkeer hier is nogal hectisch (zelfs op zaterdag). Dankzij de Tomtom toch nog het hotel gevonden.

Op zondag hadden we, zoals reeds eerder vermeld een Segway toer geboekt. Het doel van de toer was meer dan teleurstellend, maar het rijden op de Segways maakte dat meer dan goed (zie de video).

Maandag hadden de VIP Experience bij Universal Studios geboekt, en dat viel gelukkig niet tegen. 's Ochtends een rondleiding door de studio's, waar de normale stervelingen niet mochten komen. Tussen de middag een uitstekende lunch, en daarna dankzij een pas mochten we overal zonder beperkingen vooraan de rij in. Om 18:00 bekaf terug naar het hotel.

Midden in de nacht wakker geworden met keelpijn, verkoudheid en koorts. Dinsdag nog even een paar uurtjes rondgereden, maar dat hielp niet echt. Woensdag nog naar het Hollywood bord gereden, en dat hielp nog minder. Op donderdag eindelijk zo verstandig geworden, om even een hele dag niets te doen en in bed te blijven. Dat bleek enigszins te helpen, alhoewel ik vandaag na een half dagje activiteit toch weer bekaf ben.

Morgen vertrekken we om 13:15 uur naar Honolulu. Gelukkig hebben we zondag nog een "vrije" dag, want daarna zit het programma redelijk vol. Ik hoop dat dan het virus het eindelijk opgeeft.

Ook vanmiddag nog een korte heel ruw bewerkte video op de site gezet, zodat jullie toch nog een beetje indruk krijgen van een rare week...