Aloha

8 februari 2015 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

Gisteren zijn we met United Airlines van Los Angeles naar Honolulu gevlogen. Oorspronkelijk zou de vlucht 5 uur en 30 minuten duren, maar vanwege een tegenwind van 150 km/h over het hele traject werd dat 6 uur en 10 minuten. Het uitzicht is wel aardig tijdens de vlucht, maar na ruim 6 uur oceaan en wolken wordt het toch wel wat mager… Ook opvallend is dat je op een vlucht van ruim 4500 km precies één halve bocht maakt!

Tegen een uur of 6 plaatselijke tijd zijn we dan uiteindelijk geland op Honolulu International Airport. Vanwege de resterende verkoudheid duurde het overigens een half uur voor mijn linkeroor weer functioneerde. Gelukkig kwamen onze koffers er als eerste uit, dus meteen naar de AVIS gelopen om onze auto op te halen. We dachten dat het in Los Angeles lekker weer was, maar hier liepen we tegen een (aangename) muur van 26 graden op.

Het verkeer hier op zaterdagavond is dramatisch druk. We moesten zo’n 10 mijl rijden naar het hotel. Dat duurde geen kwartier (zoals de Tomtom voorspelde), maar drie kwartier. In de tussentijd was het donker geworden. In de Tropen doen ze namelijk niet aan schemering, er is gewoon iemand die ergens het licht uitdoet.

Overigens waren we aardig op weg om over onze jetlag heen te komen, maar nu hebben we weer 2 uur extra aan onze broek gekregen. Dus we waren vannacht weer even om 3 uur wakker, en uiteindelijk waren we om 6 uur “uitgeslapen”.

We hebben vandaag tot een rustdag uitgeroepen, dus hebben we vanochtend een wandeling van een paar uurtjes langs Waikiki Beach gemaakt, en nog een paar inkopen gedaan. Morgen begint het “echte” werk. We worden om 07:20 opgehaald voor een boottocht, wat gesnorkel en zwemmen met dolfijnen. Dinsdag gaan we naar Pearl Harbour, woensdag proberen we nogmaals om walvissen te zien (in Nieuw Zeeland mislukte dat volledig) en donderdag gaan we waarschijnlijk een stukje rijden over het eiland waar we nu zitten (O’ahu). Vrijdag verkassen we naar “The big Island” (Hawaii). We doen ons best om tussentijds nog verslag te doen, maar beloven doen we niks!

1. Bea Deelen:
    9 februari 2015
    Frank en Aly, ondanks de kleine tegengeslagen hier en daar, toch al indrukwekkend wat jullie hebben gezien en gedaan. Keep on going telling us your stories ;-)